Gruodžio 7 d. „Pelėdžiukų“ ir „Drugelių“ grupėse buvo rengiami du edukaciniai eksperimentai apie užterštą vandenį siekiant išsiaiškinti, kaip jis kenkia gyvūnams bei žmonėms.
Pirmuoju eksperimentu su vaikais buvo aiškinamasi, kaip atrodo užterštas vanduo ir ar lengva jį išvalyti taip, kad jame galėtų gyventi gyvūnai ir kad vanduo vėl galėtų būti naudojamas. Imitavome užterštą vandens telkinį naudodami permatomą dėžę, pripiltą vandens, o vaikai bėrė įvairias šiukšles, kavos tirščius, aliejų, kuris imitavo išsiliejusią naftą ar kitus chemikalus. Kai gavome užterštą vandens „telkinį“, vaikams buvo pateikta užduotis išvalyti vandenį nuo tokios sukeltos taršos įvairiais įrankiais, tačiau galiausiai vanduo vis tiek liko riebaluotas ir purvinas, nors stambios šiukšlės ir buvo pašalintos. Vaikai sužinojo, kad užterštą vandenį išvalyti yra be galo sunku ir tai yra ilgai trunkantis procesas.
Antruoju eksperimentu toliau kalbėjome apie užterštą vandenį, tik šįsyk apie tai, kaip jis mums nepastebint gali pakenkti: kuomet valgome maistą, pažeistą užterštu vandeniu. Eksperimentas vyko pripilant trijų skirtingų spalvų skystų dažų į stiklines ir įmerkiant į jas po salotos lapą. Salotų lapai, prigėrę vandens iš stiklinių, per kelias dienas įgavo dažų atspalvį. Vaikai sužinojo dar vieną atvejį, kaip užterštas vanduo gali pakenkti gamtai ir visiems jos gyventojams.
Mokytoja Greta Didžgalvienė