„PELĖDŽIUKŲ“ GRUPĖJE BUVO ĮRENGTA SKAITYMO ERDVĖ

Skaitymo menas – būtiniausias menas. Dar nemokantiems skaityti vaikams susidomėjimą skaitymu bei knygomis turi skatinti suaugusieji: tėvai, artimieji bei pedagogai (Gaižutis, 2016).

Pažintis su knyga prasideda nuo mažų dienų, kuomet dar tėvai vaikams skaito įvairias knygas, o vėliau ir patys vaikai, padedami paveikslėlių bei kitų knygų, mokosi skaityti.

Knygų dėka vaikas pažįsta jį supančią aplinką, pasaulį, vykstančius reiškinius. Knygos lavina vaiko kūrybiškumą, vaizduotę, kalbą ir ypač turtina žodyną. Skaitydami vaikams ne tik skatiname jų domėjimąsi knygomis, bet ugdome ir fonologinius gebėjimus. Skaitymas padeda ugdyti kritiškai mąstančią, bendradarbiaujančią ir visą gyvenimą besimokančią asmenybę.

Bibliotekėlės įrengimas grupėje – vienas iš būdų skatinti vaikus domėtis knygomis bei lavinti jų rašymo bei skaitymo įgūdžius. Grupėse, kuriose gausu spaudinių, plakatų, iškabų, kurios yra prasmingos, susijusios su tema ir yra naudojamos kiekvieną dieną, praturtinama vaikų mokymosi patirtis.  Svarbu pabrėžti, kad grupėje įkurta biblioteka turi kviesti vaikus joje apsilankyti ir užsiimti veikla su knygomis. Šios erdvės jaukumą lemia fizinis patogumas ir emocinė ramybė. Visų pirma, tai turi būti vieta, kurioje knygeles, žurnalus, nuotraukas vaikai galėtų žiūrėti ne tik individualiai, bet ir porose, grupelėse.

Siekiant skatinti vaikų skaitymą ir domėjimąsi knygomis būtina atidžiai ir tinkamai suplanuoti aplinką. Cunningham (2008) atliktas tyrimas rodo, kad aplinkos kokybė ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vaidina svarbų vaidmenį formuojant vaiko požiūrį į skaitymą ir rašymą. Svarbu, kad bibliotekėlėje būtų parinktos vaikų poreikius, pomėgius, interesus bei raidą atitinkančios knygos.

Remdamasi mokslininkų rekomendacijomis, mokytoja Greta Didžgalvienė įrengė skaitymo erdvę „Pelėdžiukų“ grupėje.

Straipsnį pagal doc. dr. Aldonos Mazolevskienės medžiagą parengė mokytoja Greta Didžgalvienė

Parašykite komentarą